Netthi*

"Jónő" blog

"Jónő" blog

Strandos lángos

2012. augusztus 02. - Netthi

Én úgy gondolom, minden nőnek túl kell esnie egy-egy időszakon a konyhában. Gyerekként amikor először pucolunk krumplit, aztán hagymát és akkor megfogadtuk, hogy hagymát soha többet, de jött anyukánk/nagymamánk és adott tippet, hogy hogyan ne csípje a hagyma a szemedet. Aztán amikor már csináltuk a rántott húst, később a süteményeket, a komplett ebédeket, aztán Nőként/Anyaként már az első kenyeret vagy lángost. Személy szerint nincs annál jobb, amikor megdicsérik a főztödet, illetve süteményedet és látod milyen hamar elfogy. Pláne amikor megkérdezik, hogy mikor csinálsz ilyet legközelebb. Furcsa is ez az én számból, a legtöbb velem egy idős lassacskán a 20 fele járó lány talán csak palacsintát tud sütni. Büszke vagyok rá, hogy majdnem 19 évesen bármit megtudok csinálni és szívesen állok a konyhában. Az én mostani holtpontom a lángos volt. Már 1 hete jobban érlelődött bennem a gondolat, hogy igen, neki kell állni, nyár van. Mindig is eszembe jut ilyenkor a bodegáknál árult jóóó tejfölös-fokhagymás-sajtos lángos. Azaz igazi "strandos" lángos. Na, pont erre találtam rá tegnap este, és naná, hogy ma egyből teszteltem is.

Ami kell hozzá:

- 3.5 dl meleg víz

- 2 tk cukor

- 20g élesztő

- 1 ek só

- 0,5 kg liszt

- durván 1 dl olaj

Elkészítés:

1.  Nagy tálba öntsd bele a vizet, a cukrot és morzsold bele az élesztőt. Hagyd benn feloldódni.

2. Add hozzá a sót és a lisztet, gyúrd össze, laza tésztát kapsz. Most hagyd kelni 20 percet.

3. Ha letelt a 20 perc, locsold körbe a tészta szélét az olajjal, szedd fel egy kicsit az alját is. Én ilyenkor kicsit meg is forgattam. Hagyd megint kelni, 5 percre.

4. Olajozz ki egy tepsit, vagy tálcát és erre tépkedj darabkákat a tésztából.

5. Rakd fel az olajat melegedni, addig pihen megint a tészta. Fontos, hogy nagyon forró legyen már az olaj, akkor levegősödik jól fel a tészta. Ezt ellenőrizheted egy pici darabkával.

6. Fogj egy darabot (amit ugye letéptél már) és kezd el körbe-körbe a levegőben, a magasfalú serpenyő felett és rakd bele.

7. Süsd aranybarnára, kezdetben 1-2 perc az egyik oldala, a vége fele meg fél perc alatt jó barna lesz már. Ne felejtsd el lecsöpögtetni, vagy a kényesebbek letörölgetni.

lángos.jpg

Gyorsan megakartam kóstolni, kentem rá fokhagymakrémet (mert gerezdet picit lusta voltam pucolni ^^ ), natur joghurtot rá (tejföl hiány) és reszeltem rá sajtot.

Tényleg az a strandos íz fogadott! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://netthi.blog.hu/api/trackback/id/tr104692661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása